In de media
Diverse Nederlandse tijdschriften en on-line media publiceerden artikels waarvan sommigen zeker relevant zullen blijken voor Belgische fondsenwervers.
Zo noteerden wij bijvoorbeeld:
De Dikke Blauwe
- 4 Juni 2019 - 'Marketing: het verraderlijke broertje van fondsenwerving'
 - 31 Mei 2019 - 'Staatssecretaris Keijzer wil geen uitzondering goede doelen bij wetgeving telemarketing'
 - 7 mei 2019 – ‘Persoonlijke voorkeur of effectiviteit - hoe kiezen donateurs een goed doel?’
 - 7 Mei 2019 - 'Scriptie - Wat drijft de Nederlandse major donor?'
 - 6 Mei 2019 - 'Hoe nuttig zijn reminders voor het goede doel?'
 - 9 Mei 2019- 'Crowdfundingplatforms schetsen te rooskleurig beeld van rendementen'
 - 13 Mei 2019 - 'Doneren via geefacties op Geef-nl aan goede doelen & particulieren gaat hand in hand'
 - 14 Mei 2019 - 'Vijf typen donateurs en hoe je ze moet benaderen'
 - 11 Mei 2019 - 'Onderzoek ‘Geven in Nederland’ is weer begonnen'
 - 6 Mei 2019 - 'Dit waren de beste fundraising events in 2018'
 - 9 Mei 2019 - 'Reputatieverbetering: werkt Engelse aanpak bij ons?'
 
On-line platform Vakblad Fondsenwerving.nl
- 2 Mei 2019 - 'Donateursvertrouwen blijft stabiel ondanks kelderend consumentenvertrouwen'
 - 16 Mei 2019 - #GivingTuesday Nederland vindt partner in Nederland Filantropieland
 - 24 Mei 2019 - 'Online doneeracties weten veel gulle gevers te vinden'
 - 23 Mei 2019 - 'Vertrouwen en geefbereidheid Britse donateurs aangetast door schandalen'
 - 23 Mei 2019 - 'Verzet tegen plannen verplichte UBO bij ANBI's'
 - 28 Mei 2019 - 'Consumentenbond - “Zoek vriendelijker alternatief voor geadresseerde reclamepost”'
 - 15 Mei 2019 - 'Na veel onduidelijkheid is onderzoek ‘Geven in Nederland 2020’ toch gestart'
 - 15 Mei 2019 - 'Gepersonaliseerde Tikkie QR - direct doneren vanuit direct mail'
 - 20 Mei 2019 - 'Staatssecretaris Mona Keijzer ziet niets in voorstel PvdA & D66 voor opt-in direct mail'
 
Financieel Dagblad (FD)
Maart 2019 - FD 'Goede doelen op de barricade voor anonimiteit'
Kentaa
- Onderzoek Fondsenwerving via Evenemen
 - Whitepaper 'Terugkerend succes met fondsenwervende evenementen'
 




